dimarts, 9 de juliol de 2013

IDENTITAT DIGITAL

Vivim en un món penjat al núvol, cada dia que passa es fa més cert allò de "si no estàs a internet no existeixes". T'has plantejat que dius tu i que diuen de tu les xarxes socials? Quines són les bases per a crear la nostra identitat professional digital amb coherència i efectivitat?

Fes una prova senzilla, obre Google, posa el teu nom complet amb tots els teus cognoms, que surt a la primera pàgina del buscador?, et sorprèn? En el pitjor dels casos et treu els colors?  Segurament no podem fer desaparèixer coses del núvol (com aquella multa de tràfic per excés de velocitat que hem recorregut) però podem fer petites accions per millorar la nostra identitat digital.

VERSIÓN EN CAST

Saps que en els processos de selecció de personal, cada cop més, es busca al candidat a les xarxes socials i al mateix google. El nostre CV acostuma a parlar meravelles sobre nosaltres, però de vegades es contradiu amb el que la xarxa diu de nosaltres.

Algunes petites idees:

1. Twitter, google+ i pinterest són les xarxes socials que més ens posicionen a google

2. Facebook no posiciona gens a google, això vol dir que apareix poca informació de FK buscant a google.

3. Cal vigilar amb la privacitat de Facebook, t'interessa que tot sigui públic? Pensa que la foto i la capçalera són públiques sempre. Un sistema de privacitat pensat en llistes és molt útil.

4. Linkedin és la xarxa professional per excel·lència, però com el CV l'has editat tu mateix. Pensa en tenir un perfil públic si vols posicionar-te.

5. En tots els casos cal pensar en les paraules clau que millor et defineixin (3-4 paraules), aquests Key Words hauran d'aparèixer a tots els teus perfils, així quan algú busqui en funció de les paraules clau tu et posicionaràs amb més visibilitat.

Què us sembla?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per haver realitzat un comentari. Entre tots fem creixer l'ÀGORAmèdica